Belgian Xbox Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

LA Noire minireview

+2
topjoint
THOR VL
6 plaatsers

Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty LA Noire minireview

Bericht  THOR VL za mei 21, 2011 8:35 pm

Ik heb de game nog maar een paar uur gespeeld maar toch al genoeg gezien om hier een reviewke te plaatsen.
La Noire is wat het beloofde te zijn, een mix van een game als CSI met een snuifje gta.
Als gewone agent in uniform start je en je krijgt zaak per zaak om te evolueren. Momenteel ben ik detective. Af en toe heb je flashbacks die het verhaal meer diepgang moeten geven.
Tussen de cases door krijg je ook de kans eens een achtervolgingske in te zeggen, te voet of met de wagen. Hier komt Gta achter het hoekje piepen. Maar meestal ga je niet zoals in gta eens wat cruisen, hier is alles veel meer gebaseerd op de missie. Je moet immers naar een volgende murdercase én tegelijkertijd een gijzeling oplossen. Eerst doe je dan de gijzeling, dan naar de volgende murdercase.
De game zit vrij goed in mekaar, maar wie een game als csi speelde, zal hier heel wat minder moeten puzzelen. Bij ondervragingen van verdachten moet je in deze game ook zeer goed letten op de gelaatsuitdrukkingen. Iemand die liegt kijkt je immers niet recht in de ogen. Je zal echter wel over voldoende bewijzen moeten beschikken om iemand van een misdaad te beschuldigen.
Grafisch gewoon mooi, sound zit goed, gameplay ook. Van mij krijgt deze een voorlopige 8/10. Een bijznder onderhoudende game, maar van R* verwacht je toch steeds een topper.
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  topjoint zo mei 22, 2011 4:56 am

Heb wel al van sommige mensen gehoord dat het een beetje lineair is.
Weet niet of het juist is of niet?

grtz Topjoint
topjoint
topjoint
rookie
rookie

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 19-05-11
Woonplaats : Kortrijk

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  THOR VL di mei 24, 2011 3:53 am

Ik heb de game nu wat langer gespeeld en het smaakt naar meer.
Lineair zou ik deze game niet durven noemen. Ik vraag me af wat ze bedoelen met "lineair".
Bij shooters moet je schieten, bij racers racen, bij deze game een is 't een mix van puzzelen, schieten, rijden en leuke missies oplossen.
Deze game is weer een toppertje van Rockstar.
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  topjoint di mei 24, 2011 5:00 am

Ze zeggen dat er naast de hoofdmissies of cases niet veel anders te doen is dan gewoon het hoofdverhaalte volgen.
Zo word het gezegd,maar weet niet of het ook zo is?
Daarom dat ik het even vraag want heb de game zelf niet.

grtz Topjoint
topjoint
topjoint
rookie
rookie

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 19-05-11
Woonplaats : Kortrijk

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  THOR VL di mei 24, 2011 8:58 pm

Na deze drie dagen te hebben gespeeld.... HEEEEEL VETTE game !
Rockstar heeft er weer een topper van gemaakt ! Eindelijk nog eens een gameontwikkelaar die vernieuwing brengt en een mix van verschillende gamegenres samenvoegt tot een topgame. Ge moet het maar doen !
Let op mijn woorden, deze is slechts de voorloper van een hele reeks games. De volgende zullen zich zoals in de gta-reeks wellicht afspelen in de 70tiger jaren disco style zoals bij gta ? 80tiger jaren ( ken je de serie miami vice nog met crocket en z'n ferrari ? ) en hedendaags. Ik denk zelfs dat de plannen al klaar liggen.

Downloadable content ga ik me zeker ook aanschaffen.

Als ik dan toch één minpuntje moet geven : soms, maar dat wil zeggen zeer zelden, zit je mededetective niet samen met jou in de wagen en wil ie er ook niet in. Indien je dan verder rijdt, stapt ie gewoon mee uit. Raar... Of ook al meegemaakt dat je zijn arm door een deur ziet steken of hij gewoon bovenop een haag staat en er met geen stokken meer af te krijgen is. Maar allez, dieakefietjes verstoren de gamplay geenszins en dat is toch waar het om draait.

Ik durf nu al een score te geven : 9.5/10.
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  ErnieBall be zo mei 29, 2011 7:38 am

Mooi Thor, de verleiding is altijd weer groot om zoiets aan te schaffen. Aangezien GTA toch niet mijn ding is, ga ik dit laten liggen tot later misschien.
ErnieBall be
ErnieBall be
rookie
rookie

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 22-05-11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Geel

http://www.shiftinggear.be

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  slamori Jim zo mei 29, 2011 1:20 pm

Snel uit of niet voor iedereen? Ik zie deze game al erg veel op 2dehands sites.

slamori Jim
noob
noob

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  THOR VL zo mei 29, 2011 8:22 pm

Ik ben hem nog steeds aan het spelen, maar met dit mooie weer pak ik wel af en toe ook eens een terraske mee. Zo kom ik aan minder speeluurtjes, ik zit nog maar aan 48 % van het spel.
Dat repetitieve waar ze het over hadden begrijp ik nu. Maar als je de verhaallijn volgt lost zich dat op. Alles uitleggen zou een spoiler zijn.

edit : als je de game tweedehands kan kopen, zou ik niet twijfelen. Hou er wel rekening mee dat ze ook een systeem ingevoerd hebben zoals EA, waarbij je als tweede koper ook je geldbeugel exta zal moeten opnetrekken...
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  topjoint di mei 31, 2011 2:19 am

Eerste DLC voor LA Noire is vandaag beschikbaar.
Het is de LA Noire's Rockstar Pas,waarin alle cases gebundeld zijn die je bij het pre-orderen van het game kon krijgen.
Maar niet bij elke gamestore was het dezelfde extra content en die hebben ze nu gebundeld,dus het is niet zo een pas zoals EA.
En je hebt ook nog verschillende suites in de bundel.
Denk dat het 4 cases zijn en 4 suites.
De prijs is 800 MS points,tot 14 juni en daarna worden het 960 MS points.


grtz Topjoint
topjoint
topjoint
rookie
rookie

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 19-05-11
Woonplaats : Kortrijk

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  ElectrObsession di mei 31, 2011 8:45 am

THOR VL schreef:edit : als je de game tweedehands kan kopen, zou ik niet twijfelen. Hou er wel rekening mee dat ze ook een systeem ingevoerd hebben zoals EA, waarbij je als tweede koper ook je geldbeugel exta zal moeten opnetrekken...

Hoezo, waaraan moet je dan betalen?

ElectrObsession
noob
noob

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 31-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  THOR VL di mei 31, 2011 10:24 am

ElectrObsession schreef:
THOR VL schreef:edit : als je de game tweedehands kan kopen, zou ik niet twijfelen. Hou er wel rekening mee dat ze ook een systeem ingevoerd hebben zoals EA, waarbij je als tweede koper ook je geldbeugel exta zal moeten opnetrekken...

Hoezo, waaraan moet je dan betalen?

Moet het nog nader bekijken, maar als de game nieuw koopt, krijg je er extra content bij, daarvoor moet je een code gebruiken. Als je de game dan tweedehands koopt, is die code al gebruikt en moet de koper betalen voor die content.
Correct me if I'm wrong, dacht dat het zoiets is.
EA doet dat ook al, zo passeren ze twee keer voorbij de kassa. Evil or Very Mad
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  THOR VL za jun 04, 2011 10:01 pm

Ik kan ergens de kritiek begrijpen van mensen die zeggen dat de game lieair is, maar een loopt een rode draad doorheen de game, zeg maar een verhaallijn die je tot de eindontknoping moet brengen. Je moet dan een aantal zaken oplossen die verband houden met mekaar zodat het lijkt dat de game wat lineair is, maar eigenlijk is dat niet zo.
Het is de keuze van de ontwikkelaars geweest er een verhaallijn aan te verbinden en dan krijg je zoiets.
In gta had je ook een soort verhaallijn met onze Nico, moet omdat je mocht kiezen tussen goed of slecht kreeg je een wisselende verhaallijn, hier moet je de zaak gewoon oplossen en heb je dus geen keuze.
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  amateurflupke za jun 04, 2011 11:47 pm

Ik heb dit ook gekocht gisteren en vind het tot nu toe een schitterend spel.
THOR VL schreef: 80tiger jaren ( ken je de serie miami vice nog met crocket en z'n ferrari ? )
Ik was meer fan van Magnum en zou een dergelijke game wel zien zitten: detective-game met een snelle Ferrari om van de ene misdaadscene naar de andere te rijden.

amateurflupke
noob
noob

Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 25-05-11
Leeftijd : 58
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

LA Noire minireview Empty Re: LA Noire minireview

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum