Belgian Xbox Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

F1 2011 review topic

5 plaatsers

Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty F1 2011 review topic

Bericht  THOR VL wo sep 21, 2011 10:15 pm

Na een aantal uren spelen al een paar bevindingen...
Grafisch veranderde er niet erg veel, ziet er ietsje beter uit, ook niet meer dan dat. De gameplay blijft erg moeilijk, tenzij je alle hulp aanzet. Beginners raad ik aan alle hulpmiddelen aan te zetten, anders ga je erg gefrustreerd raken.
Een heel leuke toevoeging is de coop-mode. Je moet dan tegen een vriend racen binnen hetzelfde team om de eerste piloot te worden én wereldkampioen te worden ( verwacht je dus maar aan 18 keer practice, poles en races ). Zeer leuk en zorgt geheid voor tandengeknars ( zeker als je ongeveer aan mekaar gewaagd bent ). Adrenaline heb ik toch al voelen stromen in deze spelmodus. In practice ben ik steeds wat trager, maar heb 1 pole kunnen versieren en twee overwinningen op 2 races.
Maar de vraag is of het zo zal blijven ? Ik weet dat mijn tegenstander een tikkeltje beter is ( je ziet dat aan de rondetijden ), maar tot nu toe won ik, dat kan je psychologisch uitbuiten. Twisted Evil
Truuk is ook de ander te laten voorrijden en te profiteren van zijn fout(en), wat me de laatste race lukte. Het vereist natuurlijk wel dat je tegenstander ongeveer evenwaardig is, anders is ie zo weg. En let wel : 1 fout maken betekent geen overwinning. De tegenstanders komen steeds dichterbij als je ff minder gas geeft omdat je het risico van crashen of van de baan gaan wil verminderen.
In fifa 2010 was je eens je weg was bijna ongrijpbaar, in coop is dat helemaal anders. Racen op het scherpst van de snee tot aan de finishlijn, zoals het hoort !
deze coop is wellicht dé toevoeging voor 2011 ( samen met de safetycar, en kers, die je veel voordeel kunnen opleveren ).

De gamemakers beschrijven het als volgt : deze game zit ergens tussen simulator en game, wat wil zeggen dat je op easy makkelijk kan winnen, maar eens je hulpjes gaat uitschakelen een heel moeilijke racer krijgt voorgeschoteld..
Moet het nog gezegd dat je elk detail van je bollide kan gaan instellen ?

Voor mij is dit de ideale racer !

Ik moet wel nog heel wat ontdekken in deze game. ik post later nog wel een score.


Laatst aangepast door THOR VL op wo okt 26, 2011 9:40 pm; in totaal 2 keer bewerkt
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  THOR VL wo sep 21, 2011 11:39 pm

Wie de xboxversie koopt zal er een boekje bij vinden met BIJZONDER WEINIG info. De pc-mannen komen er beter vanaf. Voor wie het aanbelangt : => http://cdn.steampowered.com/Manuals/44360/F1_2011_Digital_Man_G4W_US_v2.pdf?t=1316463313
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  domigees do sep 22, 2011 4:13 am

Het topic uit upcoming games samengevoegt met de review

reden: game is inmiddels al uitgebracht

Smile
domigees
domigees
amateur
amateur

Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Herzele

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  dimply do sep 22, 2011 4:29 am

1 dagje na de release in de GM is mijn spel in Dreamland ook toegekomen en ik kan zegen wohohohooooo.
Ik wil hier geen reclame maken voor één of ander winkelketen maaaaar:
Groot was mijn verbazing aan de kassa toen ik te horen kreeg "41,95 € aub meneer". santa santa
Deze middag effe snel gekeken in Bart Smit en daar stond hij aan 59,95 dus ik veronderstel in de GM ook zoveel.
(bij deze mijn vraag aan THOR voor bevestiging van mijn veronderstelling)

Als ik telkens zo goedkoop bediend wordt dan wil ik gerust wel een dagje wachten. Razz
Time to start my engines,see you on the track.

dimply
dimply
rookie
rookie

Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-05-11
Leeftijd : 56
Woonplaats : Oostende

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  THOR VL do sep 22, 2011 5:32 am

Heb 59.98 betaald...
Tot op 't circuit Wink
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  THOR VL do sep 22, 2011 5:37 am

@ mod : had de review toch liever afzonderlijk zien staan, hier mag dan een lockje op. Kan je dit nog verplaatsen naar de reviews ?
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  domigees do sep 22, 2011 9:06 am

u vraagt wij draaien!
domigees
domigees
amateur
amateur

Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Herzele

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  THOR VL za sep 24, 2011 9:52 pm

De eerste problemen met de game steken de kop op.
Er zitten blijkbaar alweer heel wat bugs in de game. Na de problemen met f1 2010 zou je verwachten dat de dezelfde uitgever en hetzelfde ontwikkelteam niet meer DEZELFDE idiote fouten zou maken. Niets is minder waar.
Een vriend was gisteren plotseling alle opgeslagen data kwijt. Bij veel mensen die F1 2010 speelden doet dat geen belletje rinkelen, maar eerder een alarm afgaan van een op tilde zijnde atoomoorlog of iets dergelijks. Verschiet dus niet als je eens een spel niet goed afsluit en daardoor de message "corrupt data" krijgt, wat evenveel wil zeggen als herbegin uw spel maar, je bent alles kwijt.
Bugs die ikzelf heb opgemerkt :
* Er staat ergens op een circuit een paaltje langs de baan, ik race ertegen, paaltje komt terecht in 't midden van 't circuit. Daar staat het mooi recht. Volgende ronde race ik dat paaltje weer omver, vliegt ergens weg, volgende ronde staat het er weer, enz...
* Bij proving grounds staat de winnaar van Spa dry op de ongelooflijke tijd van 16 sec, de tweede deed er toch 17 sec over. Cheats, anyone ?
* Na de tweede ronde zeggen ze me dat DRS klaar is voor gebruik. Leuk, kan het enkel gedurende heel de race gewoon niet gebruiken.
* Tijdens race in heavy rain vertraagt het spel enorm. Telkens op dezelfde plaats.
* De ene keer snij je bochten af zonder enige straf, ff verder hou je 't vrij clean en krijg je een "corner cutting" aan je (race)broek.

Dit zijn nog maar enkele van de bugs, zeg maar de meest opvallende.

Codemasters heeft weer eens bewezen dat ze niet in staat zijn een game af te leveren zonder bugs. De bugs die ik aanhaalde vergallen het plezier nog niet echt, zijn hoogstens vervelend, de savedata problemen zijn andere koek.
Mocht ik die problemen ondervinden, ik zou dit absoluut schandalig vinden.

Ik denk dat ze bij Codemasters toch eens dringend grote kuis moeten houden...
THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  domigees zo sep 25, 2011 12:30 am

over het bug gedeelt, in elke game zitten tonnen en tonnen bugs, maar soms niet echt zichtbaar, de fout bij de codemasters is dat ze nooit beta's en closed beta's doen,

bij de BF series doen ze dat wel, met een goede reden die mark hier boven geeft.

volgens mij zit bij codemaster een beetje et ego van, '' we gaan ier een spel afleveren die niemand al gespeeld heeft'' Maar door dat de doen creëren ze een spel vol met bugs XD

maarja wat doet ne mens der aan eh;)
domigees
domigees
amateur
amateur

Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Herzele

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  dimply zo sep 25, 2011 8:45 pm

Ik was dus degene die de Data kwijt was Sad
na een half seizoen gespeeld te hebben mocht ik het ganse boeltje weer opnieuw beginnen.
Dus een goede raad ,maak dat je niet verkeerd afsluit of je hebt prijs.

De corner cutting is soms vervelend zoals aangehaald door THOR

Wat ik ook niet begrijp is wanneer men die regenbanden gaat gebruiken.
vb:

De weercomputer geeft 99% regen aan in de aankomende race
Je stapt in je wagen,kijkt naar de bandenkeuze en je krijgt te horen van je "werkplaatspersoneel" dat men NIET gekozen heeft voor de WET banden.
Niet echt logisch zou ik zeggen.
Verander je zelf je bandenkeuze toch naar WET dan wordt je gegarandeerd langs links en rechts voorbijgesneld.
Wanneer gebruik je ze dan wel ??
dimply
dimply
rookie
rookie

Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-05-11
Leeftijd : 56
Woonplaats : Oostende

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  domigees ma sep 26, 2011 3:58 am

na dees allemaal gelezen te hebben zal ik tog maar voor de forza kiezen da weetk zeker da et deftig is Very Happy
domigees
domigees
amateur
amateur

Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : Herzele

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  R1TM1X di sep 27, 2011 4:27 am

dimply schreef:Ik was dus degene die de Data kwijt was Sad
na een half seizoen gespeeld te hebben mocht ik het ganse boeltje weer opnieuw beginnen.
Dus een goede raad ,maak dat je niet verkeerd afsluit of je hebt prijs.

De corner cutting is soms vervelend zoals aangehaald door THOR

Wat ik ook niet begrijp is wanneer men die regenbanden gaat gebruiken.
vb:

De weercomputer geeft 99% regen aan in de aankomende race
Je stapt in je wagen,kijkt naar de bandenkeuze en je krijgt te horen van je "werkplaatspersoneel" dat men NIET gekozen heeft voor de WET banden.
Niet echt logisch zou ik zeggen.
Verander je zelf je bandenkeuze toch naar WET dan wordt je gegarandeerd langs links en rechts voorbijgesneld.
Wanneer gebruik je ze dan wel ??
als je pitcrew geen wets op je auto legt is het motregen of toch die 1% kans dat het droog is bij motregen zijn intermediates goed genoeg
R1TM1X
R1TM1X
rookie
rookie

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 17-07-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : BASSEVELDE

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  dimply di sep 27, 2011 10:29 am

als je pitcrew geen wets op je auto legt is het motregen of toch die 1% kans dat het droog is bij motregen zijn intermediates goed genoeg.

Motregen ??
Als je op het wegdek kijkt regent het pijpestelen ....dat noem ik geen motregen meer.
dimply
dimply
rookie
rookie

Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-05-11
Leeftijd : 56
Woonplaats : Oostende

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  R1TM1X di sep 27, 2011 12:48 pm

dimply schreef:
als je pitcrew geen wets op je auto legt is het motregen of toch die 1% kans dat het droog is bij motregen zijn intermediates goed genoeg.

Motregen ??
Als je op het wegdek kijkt regent het pijpestelen ....dat noem ik geen motregen meer.
gezichtsbedrog?
R1TM1X
R1TM1X
rookie
rookie

Aantal berichten : 119
Registratiedatum : 17-07-11
Leeftijd : 32
Woonplaats : BASSEVELDE

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  THOR VL za okt 08, 2011 9:04 pm

Zo, ik heb de game nu lang genoeg gespeeld. Krijgt van mij de score van 8/10.
Mooiste toevoeging is ongetwijfeld het coopgedeelte, waar je een seizoen lang met een vriend moet strijden om de podiumplaats op het einde. Heel spannend, zeker als je wat aan mekaar gewaagd bent en elk zo zijn favoriete circuits heeft.

Jammerlijk puntje is dat er nog een aantal bugs inzitten. Zo kan je bij "proving grounds" eens gaan kijken naar de toptijden in het leaderboard en vaststellen dat de beste tien er tijden halen op Spa Francorchamps ( dry ) tussen de 16 en 18 seconden !!! Mad
Zulke dingen zouden de makers er toch moeten uitfilteren. Ik heb telkens klacht ingediend tegen die mensen, maar uiteindelijk zijn er bugs die de gamemakers er niet uitgehaald hebben en dan profiteert daar een puistige 13jarige Engelander van om op de eerste plaats te gaan staan. Voor iemand die het spel wat serieus neemt is dat niet leuk.
Heb dan eens geraced tegen een ghostcar van iemand die nog 20 sec vlugger was, maar dan zie je dat die gast misschien een halve sec vlugger gaat, maar op 't einde toch een tijd neerzet die 20 sec. beter is... Begrijpe wie kan.

Ik weet niet wat het is bij codemasters, maar ze maken een goede game die veel kwaliteiten heeft en spannend is voor de gamers en overgieten die dan met een bugsausje dat het plezier verknalt.

THOR VL
THOR VL
amateur
amateur

Aantal berichten : 438
Registratiedatum : 19-05-11
Leeftijd : 54
Woonplaats : Affligem

http://users.telenet.be/flemishgamers

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  topjoint di okt 11, 2011 5:07 am

Daarom heb ik de aankoop uitgesteld,spijtig genoeg. Evil or Very Mad


grtz Topjoint
topjoint
topjoint
rookie
rookie

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 19-05-11
Woonplaats : Kortrijk

Terug naar boven Ga naar beneden

F1 2011 review topic Empty Re: F1 2011 review topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum